reklama

Rómovia berú dávky len 3.% tak chcem byť rómom.

Tak tu mne osobne zastal rozum stáť . My nakoniec doplácame sami na seba a romovioa vyberaju z balíka len 3% tá .  Normálne nepochopiteľná & nepochopiteľná vec  pre mňa. Ked som si prečítal toto .... Mýtus o tom, že rómovia okrádajú štát o veľké peniaze, je vyvrátený. Do rómskych osád putujú totiž len 3 percentá sociálnych dávok, zvyšnú väčšinu poberajú Slováci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tak a skúsim....  ((Nejde pritom o žiadnu kampaň ANTIFA. Štatistiky zverejnila Sociálna poisťovňa v spolupráci so Svetovou bankou v roku 2012.))

No k tomu potom aj bolo objasnené ako to vlastne je všetko že prečo máme pocit, alebo dojem že romovia nas oberaju , alebno okrádaju o sociálne davky.. Dávky v hmotnej núdzi sa preto stali politickou agendou, pričom viacerí politici navrhovali zmenu spôsobu vyplácania dávok poukazujúc pri tom na Rómske osady. Obavy z toho, že títo ľudia zaťažujú sociálny rozpočet štátu sú však v rozpore s tým, čo ukazujú štatistky. Práve mnohopočetné rodiny tvoria najmenšiu časť poberateľov týchto sociálnych dávok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto poberá dávky v hmotnej núdzi...

Tak podľa toho čo ja som mal možnosť vidieť , a mám tu skúsenosť ja mám svoj názor na vec ale keby ste videli tabuľku či graf ako sa to počíta tak potom čiste teoreticky ma štatistika pravdu

Obrázok blogu

Zdroj: Inštitút pre výskum práce a rodiny, INESS,

Nárok na dávku v hmotnej núdzi sa vypočítava na základe rodinných pomerov , do výpočtu preto vstupujú nielen príjmy a majetok žiadateľa ale aj jeho najbližších rodinných príbuzných. Nárok na získanie príspevku nie je podmienený etnicitou, príspevok dostane každý občan spĺňajúci podmienky. Nejde teda o zvýhodňovanie Rómov alebo iných etnických skupín.

K tomu obrazovému materialu ešte toľko by som chcel že......dávky v hmotnej núdzi
60,50 € pre jednotlivca,
Výška 115,10 € pre jednotlivca s 1 až 4 deťmi,
168,20 € pre jednotlivca s viac ako 4 deťmi,
105,20 € pre dvojicu,
157,60 € pre dvojicu s 1 až 4 deťmi,
212,30 € pre dvojicu s viac ako 4 deťmi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To už samozrejme kolovalo po internete a boli pravdivé ak to bolo takto. A tu sa idem trošku zamyslieť.

Najviac peňazí štát posiela dôchodcom

Ano ale to je normálna a legitímna záležitosť , nikto asi nebude protestovať ked poviem že dôchodca ak má narok po 45r odpracovanej doby tak o čom sa tu budeme baviť??? V roku 2013 štát vyplatil 300 miliónov Eur v podobe dávok v hmotnej núdzi. Je ťažké presne určiť, koľko dávok bolo prerozdelených medzi Rómov, nakoľko v žiadostiach sa etnická príslušnosť neuvádza. Na typické mnohopočetné rodiny je ročný výdavok štátu iba 9 miliónov Eur (táto skupina býva najčastejšie označená ako „rómska rodina“). Dávky v hmotnej núdzi pritom predstavujú len malú časť, približne 9% všetkých sociálnych výdavkov štátu. Najviac peňazí štát posiela dôchodcom.Podľa hore uvedeného to sedí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rodičovské príspevky

Odborníci poukazujú na fakt, že viacero mnohopočetných rodín nemá nárok na dávky v hmotnej núdzi z dôvodu poberania rodičovského príspevku. Rodičovský príspevok môžu rodičia získať iba na základe preukázanej starostlivosti o dieťa. Celkové výdavky štátu na rodičovské príspevky boli v roku 2013 na hranici 355 miliónov Eur. Väčšina týchto peňazí je vyplácaná mimo rómskych rodín toto ja nemôžem akceptovať , neviem buď som blbý ako traktor alebo jednoducho niekde to niekomu takto vyhovuje.

Predstavme si 9 miliónov

Aby sme si vedeli predstaviť, čo 9 miliónov Eur v podobe dávok v hmotnej núdzi predstavuje pre štátny rozpočet, je dobré všimnúť si niekoľko ďalších čísel. Napríklad rekonštrukcia bratislavského hradu stála zatiaľ 63 miliónov Eur. Splácanie úrokov z pôžičiek štátu nás stojí ročne 1300 miliónov Eur. Výdavky na dôchodky sú vo výške takmer 5000 miliónov Eur ročne. A budeme teraz popierať keď moja mama odrobila aj otec aj svokor aj svokra , budeme sa hrať na slepú babu? . Koľko odpracoval 29 ročný róm a má dajme tomu priemerne 5detí? O ktoré sa ale nevie postarať vie ich len poslať niekde na jablka ku ceste , a na drevo v zime ale úrad práce a soc.r. to zahmlie a potom to v realite vyzerá úplne inak.Ale štatisticky to sedí a to dôležité, neuveriteľné klamstvá a to že sa vraj kradne a že Mudr. zobral peniaze že je korupcia , a že tender na nástenke a potom PPP a čo ja viem čo všetko , nechce sa mi to všetko ťahať z bahna von. Čo to je , ked si začneme rátať takto , ako nám to krásne sedí nie?????

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomôž si človeče aj pán boh Ti pomôže. Asi takto by som to ukončil.

Robert vaculčiak

Robert vaculčiak

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mam život rád tak ako je .Trvanie života závisí od vonkajších vecí, nie odo mňa. Ale mne prislúcha prežiť celý čas, ktorý som dostal.Pre vyrovnanú myseľ je smrť len ďalším dobrodružstvom. Zoznam autorových rubrík:  príroda a škodcoviaZdravieDomovSVETNezaradenéSúkromnépríroda

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu